2013. április 21., vasárnap

Unicum torta




Amikor azt tervezgettem,hogy milyen tortát készítek apai nagypapámnak - ezekre a dolgokra általában már hónapokkal előre ráparázok - akkor került utamba egy szintén torták bűvkörében élő csajszi tortája.
Remélem nem haragszik meg érte, ha felteszem ide:


Szóval állatira tetszett Anita deres üveg hatású tortája. A vicc az, hogy mielőtt elkészítettem a tortát kétszer is beszéltünk róla,hogy hogyan készítette,de utólag kiderült,hogy mégsem fogtam fel egészen.
Szóval ott álltam egy szép "üvegzöld"-re burkolt tortával a konyha közepén amikor is eszembe jutott,hogy nincs otthon fehér festékem. Írtam Anitának (este.... későn....és nem küldött a fenébe amiért hálás vagyok :))
hogy bizony  para van,mert nincs fehérem,amikor is felhomályosított,hogy fehérrel ő ugyan nem festett. Na puff. Lehúzni már nem volt humorom a burkolót a tortáról,hogy ilyen kékes szürkés fehérrel újraburkoljam - nem tollas a hátam - úgyhogy köszöntem szépen a segítséget és neki állta agyalni hogy lesz fehérem másnap reggel. Másnap körberohantam 4 patikát, egyikben sem kaptam a nekem kellő anyagot,úgyhogy haza kullogtam és feketére festettem az üveget,mintha tele lenne unicummal....és mintha nem tették volna fagyasztóba.
Pedig mennyire jól néz ki,hogy Anitáén olyan,mintha valaki megfogta volna a fagyott üveget és a nyakán is folyna le víz....hát majd legközelebb.
Azt már meg sem említem hogy azért lehetett volna kerekebb is az üvegem,de megfelelő edény híján csak ezt tudtam kihozni belőle,de legalább állva maradt :)
Az íze egyébként túrós-szilva zselés volt.......és nagyon finom. Nem is gondolná az ember,hogy ez mennyire jó párosítás.
A bakik ellenére igazán nagy dicséret az volt amikor a húgom vőlegényét megkértem,hogy nézze meg a tortákat és amikor kinyitottam neki a hűtőt hirtelen fel sem tűnt neki,hogy ez is az.
Aztán az sem esett rosszul amikor papi megkocogtatta,hogy ez most igazi vagy káprázik a szeme. Konkrétan lelki szemei előtt látta ahogy felhajt belőle egy kupicával.
Na de ők a család és elfogultak,de azért összességében vállalható a végeredmény.
Holnap hozom az ugyanerre az ünnepre készült másik tortát.....

Nincsenek megjegyzések: